::Kunjungan Silaturrahim Hotel Siera Nine HS9::

Boleh dikatakan disamping mengiringi pasukan Cycling Hams ke Kayuhan KPLR 09 ke Hadyai , dapat juga buat pertama kali bertemu rakan-rakan hams di sebelah Thailand yang bermula dengan HS9 (Hotel Siera Nine) ni.

Rakan-rakan Perlis yang diketuai sendiri Pengurus Astra negeri bro Bakri 9w2KRE disamping Hasimi 9w2CME, Fozi 9w2SDU, dan bro Sohaimi 9w2IKU menemankan aku dan Bob 9w2BPT. Sepanjang jalan berkomunikasi melalui radio lebih senang dan jimat. Mula-mula bertemu dengan HS9KMA lupa pula nama dia ni, nama pekan ni pun aku tak tahu. Nama-nama di atas tu tahu la kot.

HS9KMA ni seorang pengusaha bengkel kereta. Jadi jika berkereta ke Selatan Thai dan bermasalah boleh lah menghubungi beliau ni. Cuma satu je masalah bahasa. Yang aku perati dia tak pandai berbahasa melayu, eh pe masalah nya ye tak? Dah dia dok thailand nak buat apa cakap melayu , ada dia kisah haha.


Isterinya menghidangkan kuih, kalau kat sini macam kuih gelang tapi ada bonjol satu kat belah dalam hehe. Rasanya tersangattttt lah manis tapi sedap. Ni gambar kuih tu... amacam ok tak?Sebelum meneruskan perjalanan sempatlah bergambar kenangan... klik klik..


Seterusnya bergerak lagi.. rakan-rakan perlis qso dengan hams di sini yang dikenali sebagai Mat melalui frekuesi simplex. Bila sampai ke lokasi beliau memancar di rumah kelab di Ban Koh Mee baru la tau patut la jauh sudah boleh dapat .. menara tinggi .

Menarik rumah kelab ni siap dengan kemudahan lengkap tido baring, makanan dan minuman segera dan berhawa dingin pulak tu. Di sini penduduknya 90 % Islam dan 150 orang adalah pengendali radio termasuk tok imamnya sekali.. Agaknya nak nikah sini leh calling2 kot untuk booking... aishhhh suker la teman
Aku tak ada dalam dua-dua gambar di atas. Yang di bawah ni bangunan kelab mereka

Malam bertemu semula dengan rakan-rakan HS9 ni .. kami menjamu selera di gerai .. lazat-lazat makanan di sini yang penting orang Islam sediakan. Makan kena jaga ma